Välj en sida

SÄLJANDE SERVICE

En två dagarsutbildning för dig som säljledare, ägare men även för din personal, receptionister och andra som möter era medlemmar.

 

FÖR DIG SOM SÄLJANSVARIG
För att säljare ska utvecklas i riktning mot era mål så är säljledaren en viktig nyckelperson. Som säljledare ska du coacha, utveckla och följa upp att individerna lyckas med sitt säljarbete. Du vill locka fram motivation och engagemang. Du behöver också ha kunskap om försäljning är och hur man tränar säljare i att sätta mål och uppnå dem. Hur ska du som ledare tänka? Vad behöver du göra? Vilka verktyg behövs? Under denna kurs får du praktiska tips om vad du behöver tänka på för att lyckas som säljledare.

FÖR DIG SOM MEDARBETARE
Medarbetarna är ansiktet utåt och möter dagligen er medlem. Deras roll i mötet är av största vikt för medlemmens upplevelse hos just ert gym. Genom grundläggande kundpsykologi lär vi oss att behandla varje kund/medlem utifrån deras kommunikationsstil.

Dina medarbetare kommer samtidigt att få träna på att skapa behov för er medlem. Detta gör vi genom att lyssna på medlemmen för att sedan sälja en idé, möjlighet eller lösning. Den riktiga nyckeln till framgång är den så viktiga omsorgsförsäljningen. Att utan att ”pracka på” er medlem extra produkter/tjänster gäller det att med hjälp av olika tilläggsprodukter (add ons) göra medlemmen ännu mer nöjd.

Med gemensam grundsyn på försäljning och era respektive specialkunskaper inom försäljning kommer ni att vara rustade för att öka er försäljning och nå nya mål med er verksamhet. Gäller både dig som ägare, säljledare och all din personal som genomgår utbildningen.

ANTAL DAGAR: 2
PRIS: 7900 SEK

1:a deltagaren:
fullt pris

Följande deltagare:
50% rabatt

UTÖKAD KURSBESKRIVNING
KURSINNEHÅLL
DAG 1:
• Kundpsykologi
• Bli mästerlig på service
• Den personliga inställningen
• Service som konkurrensmedel • Kommunikation
• Säljtrappan del 1:
Första intrycket, var proaktiv, förstå medlemmen samt öppna frågor

 

DAG 2:
• Säljtrappan del 2
• Inspirera kunden
• Fokusera på återbesök
• Omsorgsförsäljning
• För chefer: Säljstyrning
• För medarbetare: praktiskt säljutbildning (1/2-dag)

KOMMANDE KURSER & ANMÄLAN

Anmälan sker genom via respektive kurs nedan.

Inget evenemang hittades!