Select Page

NÖJD KUND 

FRÅGA   |   ANALYSERA   |   AGERA

FÖLJ VÅRA FYRA STEG  TILL NÖJDARE KUNDER & FÖRBÄTTRAD LÖNSAMHET

 

SKICKA ENKÄT

Första steget är att skicka ut enkäten. Ni skickar enkelt ut enkäten själva till era medlemmar med den information ni vill få med. Enklast gör ni det via ert CRM eller via ett mailprogram. Enkäten är öppen under två veckor.

GENOMGÅNG

När enkäten är klar kan ni via er portal ser er rapport. Segmentera på det ni anser är viktigt för just er verksamhet och jämföra era resultat med branschens. Tillsammans går vi igenom rapporten och säkerställer att ni har en klar bild av innehållet.

WORKSHOP

Detta är en frivillig fortsättning på steg 2 där vi har en gemensam workshop där vi identifierar konkreta aktiviteter som behöver göras för att ert gym ska få så nöjda kunder som möjligt!

STRATEGI

Ett ytterligare frivilligt steg för de som tagit steg 3 är att gå än mer på djupet i er verksamhet. I detta steg tar vi fram nyckeltal och säkerställer processer för att ni ska kunna ta er verksamhet till nästa nivå!

Vi på KlubbSverige har sett behovet av att kunna hjälpa våra med­lemmar att fatta beslut grundat på relevant information.
Vi har noterat att det ofta saknas verktyg för detta och att många ägare och beslutsfattare helt enkelt förlitar sig på mag­känsla och “sunt förnuft”. Men i takt med att konkurrensen hårdnar och kraven ökar, så gäller det för varje enskild klubb att ta kontroll över sin egen verksamhet.

Med hjälp av vår tilläggstjänst “Nöjd kund” får ert gym genom olika webbenkäter som skickas ut till var och en av era medlemmar en unik möjlighet att skapa ett starkare band med medlemmarna samtidigt som ni får in massor av intressant information som hjälper er att fatta rätt beslut på lång och kort sikt. I modulen “Nöjd Kund” ingår två undersökningar.

Dessa två är:

MEDLEMSBAROMETERN

Undersökningen ”MEDLEMSBAROMETERN” tar ett helhetsgrepp i fråga om kundnöjdhet. Förutom att ta fram nyckeltal för kundnöjdhet och lojalitet identifierar undersökningen områden ni bör prioritera för ännu nöjdare och lojalare medlemmar i framtiden. Undersökningen genomförs på många gym samtidigt vilket ger er en helt unik möjlighet att jämföra er på marknaden.

NYA MEDLEMMAR

Undersökningen ”NYA MEDLEMMAR” ger er information om vilka marknadsföringskanaler som var mest bidragande till att man tog en första kontakt med gymmet och vilka faktorer som var viktiga inför beslutet att börja träna hos er. De nya medlemmarna får även möjlighet till att tycka till om köpprocessen.

 

ETT VÄRDEFULLT VERKTYG

 

Med hjälp av en webbenkät får ni reda på hur nöjda era medlemmar är. I er portal får ni en heltäckande digital rapport där ni själva enkelt kan filtrera på det som ni anser är mest värdefullt för just er verksamhet. Ni ser Nöjd Kund Index och även NPS (Net Promotor Score) som beskriver rekommendationsviljan hos era medlemmar.

Detta gör att du får ett fantastiskt tydligt innehåll för att utveckla din klubb! Vill du sedan ha hjälp med strategier och aktivitetsplaner så kommer vi från KlubbSverige ut till din klubb och hjälper till.

 

 

Bild: Exempel från rapporten

Vi vill göra en undersökning…

Toppen! Fyll i formuläret så kontakter vi dig!

Har ni flera enheter som ska vara med i undersökningen, där varje enhet ska göra en egen undersökning?

Välj typ av undersökning:

Erbjuder ni personlig träning till era medlemmar? Detta inkluderar även Small Group Training.

Erbjuder ni gruppträning till era medlemmar?

SÅ HÄR FUNKAR DET

Ni skickar ut en länk med enkäten till era medlemmar. Detta gör ni enklast via ert CRM eller via ett mail-program. Enkäten är sedan öppen i två veckor så ni hinner med att skicka ut påminnelser. Era medlemmar svarar sedan i sin mobil, dator eller läsplatta. All information samlas och sorteras i er individuella portal. Ni loggar sedan in och kan ta del av resultatet, filtrera på olika kundgrupper och jämföra era siffror med branschens. Du behöver ingen förkunskap för att kunna tolka rapporten, vi finns dessutom alltid till hands för eventuella frågor.

 

ETT ETISKT FÖRHÅLLNINGSSÄTT

Vi och vår samarbetspartner Webropol är mycket noga med att ha ett etiskt förhållningssätt som uppfyller de krav och riktlinjer som gäller inom GDPR. Det innebär att ni alltid kan känna er säkra på att vi skyddar era medlemmars integritet. Inga personuppgifter eller annat som kan skada er verksamhet kommer att föras vidare till tredje part.

 

SKICKA ENKÄT

KOSTNAD
795 kr/månad

GENOMGÅNG

TID
30-45 min
Telefon/Skype

PRIS
0 kr

WORKSHOP

TID
4 timmar
På plats hos er

PRIS
Enligt offert

STRATEGI

TID
ca 20 timmar

PRIS
Enligt offert

FÖR BESTÄLLNING KONTAKTA 

PETER VAN DEN BRINK
TELEFON: 0720-16 27 00
E-POST: klicka här