I båda anläggningarna har de café där de serverar riktigt kaffe, flera olika godsaker, lättare luncher och fräscha smoothies. De strävar efter en ekologisk, miljövänlig och hälsosam linje genom hela sitt sortiment och därför är det självklart att de även måste kunna erbjuda bra tillskott som bars och drycker mm. En annan viktig faktor är att medlemmarna enkelt själva ska kunna avgöra när de ska äta eller dricka en viss produkt och till exempel inte bara köpa en bars på måfå.
För en tid sedan valde de därför att se över hur de visar produkterna i sitt sortiment. Det ska vara tydlig information och säljande miljö. De valde då att byta ut sina befintliga displayer till nya från NRGFOOD. Och här berättar Michael Svanöe, en av ägarna, hur detta påverkat försäljningen och medlemmarnas syn på vad de handlar.
Sedan ni tog in NRGFOOD på Endorfin, har ni märkt någon skillnad på er försäljning?
“Ja verkligen! Fantastiskt att se att våra medlemmar verkligen stannar till när de går förbi vår nya butiksdisplay från NRGFood. Den sticker ut på ett helt annat sätt trots att vi tidigare hade en stor kyl och dedikerade hyllor i en separat shop. Efter de första två månaderna så har vår försäljning ökat med cirka 15-20% och det känns ändå som att trenden bara börjat.”
Vad tycker era kunder om konceptet? Vilka kommentarer får ni?
“De tycker att de är kul att vi utvecklat shopen och framförallt att det är kul med en så snygg butik samtidigt som det finns massor av nyheter som dessutom kommer tidigare än förut.”
Efter att ni bytt leverantör, känner ni att ni har tillgång till ett bredare sortiment än tidigare?
“Ja, som sagt, verkligen. Skulle dock framförallt säga att den största vinsten är att vi kan beställa allt från ett ställe och dessutom erbjuder NRGFOOD känslan av att vi har en personlig kontakt trots att vi beställer från webbshopen. Det gillar vi!”
Hur upplever ni samarbetet med NRGFOOD?
“Vi tycker att det fungerar supersmidigt. NRGFOOD är bara ett samtal eller meddelande bort, levererar i tid, lanserar nyheterna tidigare än förra leverantören och återigen, det personliga bemötandet. Det är det viktigaste av allt! Avslutar Michael Svanöe, innan han skyndar vidare in i anläggningen.”
Vill du också öka din försäljning?
NRGFOOD och Privab erbjuder ett utbildande koncept som guidar er i denna djungel av funktionella produkter. Det visuella intrycket är oerhört viktigt när konsumenter gör sina val. De har tagit fram en attraktiv och pedagogisk butikslösning där produkter exponeras på ett sätt som skapar nyfikenhet och som hjälper kunden att fatta ett snabbt och rätt beslut.
Som medlem i KlubbSverige kan du dessutom handla genom vårt gemensamma fördelaktiga avtal.
Efter de första två månaderna så har vår försäljning ökat med cirka 15-20% och det känns ändå som att trenden bara börjat.