Select Page

Plats

info kommer inom kort
Stockholm
Kategorier

Date

Apr 29 - 30 2022
Expired!

Time

10:00 - 17:00

Kostnad

7 900SEK

STRATEGI & AFFÄRSMODELL FÖR GYM

En stor del av att leda en verksamhet handlar om strategi, att analysera nuläget (både i verksamheten och i omvärlden), sätta mål, bestämma vägen mot målen, för att sedan få allt detta att hända. Här får du metoderna för att driva ett effektivt strategiskt utvecklingsarbete som mynnar ut i en väl grundad målkarta, en handlingsplan för din verksamhet. Dvs vi kommer att varva teori med praktiskt arbete så att du innan du åker hem har en tydlig uppfattning både rörande nuläge, önskat läge och vägen dit. Utan ett tydligt nuläge är det svårt, för att inte säga omöjligt, att bestämma ett önskat framtida läge, därför går vi igenom hur man analyserar sin verksamhet ur ett marknadsperspektiv, strategiskt, inklusive hot/möjligheter och styrkor/svagheter. Som vanligt är salen fylld av kunniga och inspirerande vänner så utrymme för diskussioner och erfarenhetsutbyte är en självklarhet.

Kursens upplägg
Del 1: Under kursen varvas teori och tillämpning, dvs det vi går igenom appliceras direkt på det egna företaget. Självklart både presenterar vi våra tankar och idéer för varandra och diskuterar gemensamt hur vi ser på olika utmaningar som vi har så vi kan utbyta erfarenheter och få hjälp av varandra.

Del 2: Deltagarna skickar in sina slutsatser av kursen, hur det som gåtts igenom ska tillämpas på det egna företaget, i form av en uppdaterad målkarta.

Del 3: Ibland kan man känna sig både inspirerad och upplyst efter en utbildning men då man kommer hem blir man ”överkörd av vardagen”, tappar fart och mäktar inte med att skapa den positiva förändring man suktade efter under utbildningen. Därför erbjuds alla individuell uppföljning med coachning av kursledaren för att ta dig till nästa steg och därmed säkerställa din nytta med utbildningen.

Kursinnehåll:
Vi utgår från kunderna och analyserar vad deras egentliga behov är. Vi använder dessa insikter och bygger vår strategi utifrån dessa.

  • Analys av ditt nuläge, SWOT-analys m.m.
  • Vad ska du erbjuda, varför ska kunderna välja dig, vem ska välja dig
  • Din Affärsidé
  • Verksamhetsmål och vägen till just dina mål
  • Skapa effektiva handlingsplaner med hjälp av målkarta

 

FÖR ANMÄLAN: KLICKA HÄR

The event is finished.