Select Page

Framgång för Näset Bootcamp
& deras kunder

 

Det är roligt att kunna lyfta fram framgångsrika case från verkligheten. Idag vill jag göra det med våra licenstagare Näset Bootcamp. Näset Bootcamp är en liten verksamhet i Skåne som erbjuder utomhusträning – och som säljer galet mycket produkter. De har sålt för 320 000 kr på ett år!

Varför är detta viktigt? Jo, för vi ser ett tydligt samband mellan kundernas resultat och hur väl de använder våra VLCD-produkter i kostschemat. Kunder som rasar i vikt, genererar riktigt nöjda kunder och som även kan behålla sin målvikt blir ambassadörer och pratar med sina vänner som i sin tur blir nya deltagare i kommande grupper.

Jenny intervjuar

– Hur lyckas ni med att sälja så mycket produkter? Har ni väldigt många gamla kunder som kommer och handlar av er, är det därför produktförsäljningen är så stor? frågar jag nyfiket.

Visst, vi säljer produkter till gamla kunder också men jag skulle säga att det är max 10-20 personer som regelbundet kommer och handlar produkter även efter att programmet är slut och de inte längre tränar här hos oss.” Säger Josefine på Näset Bootcamp i Höllviken.

Hon fortsätter: ”De flesta som köper produkter har precis startat ett program eller går ett program hos oss. Nästan alla våra medlemmar, även de som inte är deltagare i programmen, köper bars. Det är ett perfekt mellanmål för alla människor. Lagom med kalorier, bra sammansättning och fullt av vitaminer och mineraler. Vi brukar alltid ha smakprov på bars uppskuret och bjuda på. En liten smakprovsbit och en förklaring på det unika innehållet gör att våra medlemmar gärna vill köpa med sig hem och ha i handväskan, handskfacket i bilen och i kontorslådan som ”nödraket” när hungern sätter in och man glömt att planera bra mellanmål.

Vi vill nästan tvinga våra WeightTrainerdeltagare att starta på helfart. Det gör så otroligt mycket för deras motivation och resultat. Våra deltagare bekräftar alltid efteråt: ”Jag vet inte om jag hade klarat detta om jag inte startat med produkterna?”

Ju fler av våra kunder som går på helfart desto lättare är det för oss som coacher att vara tydliga: ”Det har är det mest effektiva, skonsamma, enklaste och snabbaste vägen att bli av med fettet.” Vi menar det till 100% när vi säger det till kunderna. Dessutom upplever vi att vi får många nya kunder som kommer till oss och vill börja för de har sett och upplevt de unika resultaten som deras vänner har fått.

Vårt bästa tips är att alltid väga kunden innan de avslutar sin helfartsperiod. Kunden är väldigt motiverad att väga sig innan den ska börja trappa upp och när vi gör vägningen så ser kunden hur effektivt de har tappat fett. Då uppmuntrar och peppar vi dem till att fortsätta helfarten ytterligare en period och kunden går hem med nya produkter för ett par veckor till och nästa gång har de tappat ännu mer fett. På så vis ökar vi helfartsperioden avsevärt och får ännu mer nöjda kunder.

Vi tackar Josefin och Cilla på Näset Bootcamp för de värdefulla tipsen!