Select Page

Det var över 500 dagar sedan senast, men den 4 oktober kunde vi med glädje formellt öppna KlubbSverige Exclusive igen! Det var något speciellt i luften, det kände vi redan från allra första början. Det fanns ett uppdämt behov av att fysiskt kunna träffas igen. Videomöten i all ära, men det är en annan känsla att få träffas som vi gjorde innan pandemin.

Vi hade några ledord under KSX21: våga, sälj inte kort – sälj en lösing och ha alltid kunden. i fokus. På dessa teman hade vi tre fantastiska föreläsare som alla inspirerade, underhöll och kom med viktiga insikter. Cecilia Björk Bang-Melchior (senior manager customer experience) från Volvo Cars berättade varför det är så viktigt med riktig kundnöjdhet. Lockas inte av att bara jaga höga betyg, utan fråga kunderna vad de tycker på riktigt och använd sedan den informationen att stärka och förändra er verksamhet baserat på den. Cecilia valde även att dela hennes egna erfarenheter från ett av Sveriges mest kända bolag om hur du som företagare INTE ska göra. Klart intresssant och samtidigt även stärkande att veta att även de bästa inte alltid får det rätt från början.

Världsmästaren Martin Lidberg berättade sedan en otroligt inspirerande historia om hans i det närmaste osannolika resa från att ansetts ha varit utslagen till att bli världsmästare i brottning. Hans föreläsning handlade lika mycket om att våga och hur mycket mental träning spelar in – så väl för elitidrottare som för oss företagare. Med rätt inställning och med rätt mentala förberedelser skapar vi förutsättningar att lyckas presetera på våra olika arenor.

Vi hann även med 186 bokade möten mellan våra många deltagare och våra grymma leverantörer som fanns på plats. Vi misstänker att det säkerligen hanns med minst lika många informella möten, så även i år fungerade KSX som en härlig mötesplats för träningsindustrin. Vi på KlubbSverige höll två workshops som fokuserade på hur vi kan onboarda våra medlemmar på ett mer effektivt sätt samt en workshop om framgångsfaktorer för en lyckad PT Small Group. 

Under middagen delade vi i år endast ut en award och det var till det gym som enligt vår medlemsundersökning kan stoltsera med att ha sveriges nöjdaste kunder. Stort grattis till Life N Joy och Alexandra och Johan som även i år tog hem det priset. Ni gör ett fantastiskt jobb i Rättvik! Det är dock värt att nämna att det var superhårt i toppen, vilket betyder att det är många av er medlemmar som gör ett jättebra jobb och som har mycket nöjda medlemmar. Keep up the good work!

 

Slutligen hade vi säljgurun och underhållaren Per Lange som gav en föreläsning och workshop som fick hela KSX21 att gråta av skratt, samtidigt som han på ett genialiskt sätt kokade ned vad försäljning i sin renaste form handlar om. Vi tror ingen kommer glömma Pers anekdot om sina erfarenheter från ett hard core meditationsläger i Indien… Det var några timmar med fantastisk energi, glädje och viktig kunskap och det var en perfekt avslutning på två intensiva dagar.

Tack alla ni som deltog och som var med att göra KSX21 till ett i våra ögon superbra och kul event! Nu laddar vi om och fokuserar på att leverera den bästa hösten i mannaminne!