Select Page

Våra kundaktiviteter
och tjänster under 2021

Vi vill att det här nya året ska bli något helt annat än föregående år och då menar vi inte bara 2020. Spelplanen har ritats om och medvetenheten hos befolkningen har kanske aldrig varit högre om värdet av träning och hälsa. Året som varit har lärt oss att träning inte bara behöver ske inom gymmets fyra väggar – och gym runt om i landet kommer behöva hitta nya sätt att leverera produkten “träning och hälsa”. 

Vi på KlubbSverige och du som leverantör kommer ha en viktig roll att hjälpa våra gemensamma kunder med detta. Vi ser gärna att vi har konstruktiv dialog kring detta. Fundera på hur era produkter och tjänster kan bidra till att hjälpa kunderna att få en positiv utveckling under 2021. Nedan beskriver vi vilka aktiviteter och tjänster som vi i dagsläget erbjuder KlubbSveriges medlemsklubbar samt övriga gym och träningsanläggningar i Sverige.

 

Sälj- och marknadsföringshjälp

En av de största utmaningarna som många av våra kunder står inför under 2021 är att upprätthålla likviditet och cashflow. Försäljningen har varit sämre än normalt under 2020 och det mesta indikerar att många klubbar kommer se fler uppsägningar och fortsatt sämre försäljning under det första kvartalet 2021. Vikten av att få in nya medlemmar och sälja mer till befintliga kunder kommer därför vara ännu större än tidigare år. Många kämpar för sin överlevnad. Många frågar sig hur de ska kunna nå ut med kampanjer och få in fler medlemmar i dessa tider?

Genom vårt koncept BOOST hjälper vi klubbar att paketera sitt utbud på ett genomtänkt sätt. Under förra året har vi hjälpt över 20 klubbar med digital marknadsföring och säljcoachning. Tack vare detta har vi samlat in mängder av data på vilka budskap och kapanjer som faktiskt fungerar. Sedan vi drog igång BOOST i maj 2020 har våra digitala kampanjer genererat närmare 3000 leads till våra medlemsklubbar. Utav dessa har en stor majoritet blivit medlemmar och övriga är inne i någon form av program eller kurs på anläggningen.

Hjälp dina kunder att få fler medlemmar genom att få med dem i BOOST, det tjänar vi alla på i längden.

För mer information om BOOST >> klicka här

Digitala & fysiska möten

Behovet att träffas och diskutera med andra har vuxit enormt under 2020, inte bara vid fysiska möten utan även digitala kortare träffar. Det såg vi inte bara vid vår Roadshow utan även vid alla våra välbesökta webinars.

Vi ser därför att detta är något som vi tar med oss in i 2021. Vi håller på planera in alla datum för vår Roadshow. En tanke är att vi förlägger dem redan under våren. Vi återkommer med förslag på datum och orter.

Vi kommer redan nu i januari genomföra ett antal webbinar (vi kallar dem “Cirklar”) som uppföljning på de Corona-cirklar vi haft under hösten. Tanken är att det kan bli ytterligare uppföljning på det senare i vår.

 KlubbSverige Exclusive 2021 (KSX21) vår stora nätverksträff blir med största sannolikhet av. Läs mer om detta i separat information.

Cirklar

Vi har nu verkligen kommit igång med vår webbinar-koncept Cirklar. Det är tre olika cirklar i månaden som vänder sig till tre olika målgrupper. Vi diskuterar då i grupp utifrån ett förutbestämt tema med en mentor från oss som leder diskussionen.

Management: vänder sig till ägare och beslutsfattare

PT: vänder sig till PT’s och PT-ansvariga på anläggningen

Sälj: vänder sig till receptionspersonal och de som ansvarar för försäljningen på respektive anläggning.

Har du klubbar som du vet behöver hjälp med att få igång verksamheten och som känner sig vilsna i situationen se då till att de hakar på dessa cirklar. Utbytet av varandra är mycket värdefullt.

För mer information om Cirklar >> klicka här

Utbildningar

Vi lanserade två nya utbildningar under hösten PT Sales och Healthy Sales. Två digitala utbildningar som skapar nya förutsättningar för att öka på försäljningen och motivera medarbetarna till att våga arbeta med försäljning. Nytt för 2021 är att vi även planerar att lansera en mer övergripande utbildning för personal som jobbar inom träningsbranschen. Både digital och ”live”. Utbildningen ska omfatta allt från enklare anatomi, fysiologi till coachning av medlemmar, service och försäljning.

I dessa dagar är det otroligt viktigt att höja kompetensen hos sina medarbetare för att de ska bli så effektiva som möjligt och verkligen kunna fånga upp dem som faktiskt vill och vågar sig till en träningsanläggning.

OBS! Alla våra utbildningar är öppna för ägare och personal även utanför nätverket.

SERVICEUTBILDNING

Vi har precis avslutat en grupp som genomgått vår utbildning Superservice. En utbildning som sträcker sig över 2 st 8-veckorsperioder. Vi utbildar en teamleader på anläggningen som i sin tur arbetar med personalgruppen för att skapa en nya mer säljorienterad kultur på anläggningen. ”Allt går att köpa för pengar, men företagskulturen måste skapas” (Citat Petter Stordalen)

Nu startar vi upp en ny grupp under våren, vill du hjälpa dina kunder att få en bättre servicekultur på anläggningen är detta en perfekt möjlighet.

SÄLJUTBILDNINGAR

Vi kör löpande utbildningar med inriktning på sälj. Vi har två inriktningar:

Healthy Sales: Med gedigen erfarenhet från att både vara ägare och ansvarig för försäljning på sin egen kedja har Andreas tagit fram en säljutbildning för dig som jobbar inom träning och friskvård. Perfekt för dig som har en roll där sälj är en naturlig del av din vardag.

PT Sales: Detta är utbildningen för dig som är PT och som vill få konkreta tips på hur du både kan få fler kunder och hur du kan coacha dem till en hållbar livsstilsförändring – och genom detta både få nöjdare klienter som dessutom stannar längre!