Select Page

DET HÄR ÄR CIRKLAR

Utbyte • Utveckling • Gemenskap

KlubbSverige består av hundratals duktiga driftiga entreprenörer samt mängder av erfarna och kompetenta medarbetare. Vårt nätverk besitter en enorm mängd kunskap och samlad erfarenhet. Tänk vad mycket fantastiska saker ni alla gjort genom åren. Alla lyckade kampanjer, alla bra koncept och alla smarta lösningar. Och visst har vi alla gjort våra misstag. Tänk om vi slapp uppfinna hjulet igen och istället lära oss av varandra. Nu finns ett sätt.

Vi presenterar CIRKLAR.

UTVECKLAS!

CIRKLAR är vårt sätt att ta vara på all kunskap och erfarenhet som finns i vårt fantastiska nätverk. Om det är något som vi lärt oss genom alla år så är det att ni medlemsföretag älskar att prata med varandra. Under KlubbSverige Exclusive, på andra event och på utbildningar så är det tydligt att ett av de inslag som anses vara mest värdefullt är möjligheten att få nätverka och utbyta erfarenheter med varandra!

3 CIRKLAR

CIRKLAR är en som en studiecirkel där vi, online, diskuterar, utmanar och tipsar varandra i olika relevanta ämnen. Alla CIRKLAR är moderatorledda och målet är att vi ska utveckla och stärka varje deltagares verksamhet!

Vi erbjuder tre olika CIRKLAR.

Management (för ägare/chefer)
Personlig Träning (för personliga tränare)
Försäljning (för säljare & receptionspersonal)

SÅ FUNKAR DET

Välj en eller flera CIRKLAR som passar dig. Varje CIRKEL har en träff i månaden, med undantag för juni & juli. En CIRKEL består av fem olika teman och vi kommer fokusera på ett tema per tillfälle. Träffarna sker som videokonferens och är 60 minuter långa. Du väljer själv vilka träffar du vill delta på. Vi säkerställer även att du inte har en lokal konkurrent i samma grupp. En CIRKEL består av max 12 personer.

VÅRA TRE CIRKLAR

Varje CIRKEL har fem olika teman. Vid varje enskilt tillfälle kommer vi fokusera på det aktuella temat. Vår moderator kommer inledande med en presentation, så alla får ett gemensamt avstamp i ämnet. Vi kommer styra samtalet genom att utmana och ställa frågor som väcker tankar och idéer. Målet är att vi vid varje tillfälle ska ha bra och givande diskussioner där vi tillsammans utvecklas och vi får chans att lära av varandra! 

MANAGEMENT CIRKELN (FÖR DIG SOM ÄGARE/CHEF)
I denna cirkel lägger vi fokus på viktiga områden som ligger till grund för hela din verksamhet. Vi pratar bland annat om strategi, nyckeltal, prissättning och retention. Med koll på dessa områden och rätt fokus och attityd kan du öka din lönsamhet markant. Hur har andra gjort? Hur tänker du själv? Tillsammans med andra chefer eller personer i ledarroll diskuterar vi utifrån de givna temat.
1. STRATEGI
Exempel på ämnen som kan komma att diskuteras under temat “Strategi”:

•  Konkurrentanalys (SWOT)
•  Ledarskap

•  Löner & anställningsformer
•  Utbud & koncept
•  Vad skiljer oss från konkurrenterna på orten?
•  Hur förstärker jag våra styrkor?
•  Hur jobbar vi med våra svagheter?

2. MARKNADSFÖRING
Exempel på ämnen som kan komma att diskuteras under temat “Marknadsföring”:

•  Att göra en aktivitetsplan
•  Bra kampanjer
•  Vad ska jag kommuniciera? Vad är mitt budskap?
•  Var får jag bäst genomslagskraft?
•  Vem gör vad på gymmet?
•  Min kund, vet jag vem det är?

3. NYCKELTAL
Exempel på ämnen som kan komma att diskuteras under temat “Nyckeltal”:

•  Vad är ”nyckeltal”?
•  Vilka nyckeltal är relevanta för vår verksamhet?
•  Vad är rimliga mål och hur sätter jag dem?
•  Hur skapar jag en bra plan för uppföljning och actions?
•  Coachning mot våra mål: Vilka ska jag involvera och hur?

4. RETENTION
Exempel på ämnen som kan komma att diskuteras under temat “Retention”:

•  Medlemsresan: hur skapar jag en bra medlemsresa och varför?
•  System och metoder
•  Vem gör vad på mitt gym?
•  Digitalt vs verbalt
•  Hur mäter vi retention?

5. PRIS & PRODUKT
Exempel på ämnen som kan komma att diskuteras under temat “Pris & Produkt”:

•  Ska vi ha olika typer av medlemskap?
•  Hybridmedlemskap
•  Hur vi kan skapa merförsäljning med “add ons”
•  Våra paket: hur skiljer de sig från mina konkurrenter?
•  Är vi tydliga i vad vi erbjuder?
•  Att våga ta betalt

PT CIRKELN (FÖR DIG SOM PT)
I denna cirkel möter du likasinnade, personer som oftast brinner för träning och som vill mer med sitt jobb än att “bara vara PT”. Hur kan jag bli en ännu mer framgångsrik PT/Coach? Hur har andra gjort? Vad kan vi lära av varandra? Vi diskuterar och coachar varandra i de vanligaste frågeställningarna, utmaningarna och fördelarna inom vårt yrke.
1. BOKA MÖTE
Exempel på ämnen som kan komma att diskuteras under temat “Boka Möte”:

•  Varför är jag PT? Vad är mitt mål?
•  Vikten av att boka möten?
•  Hur tar jag kontakt?
•  Vad säger vi i telefon/e-post?
•  Hur syns jag som PT på anläggningen?

2. KONSULTATION
Exempel på ämnen som kan komma att diskuteras under temat “Konsultation”:

•  Vad är en konsultation?
•  Vilka delar innehåller en konsultation?
•  Är syftet med konsultationen tydlig för mig? Vad vill jag få ut?
•  Hur disponerar jag tiden bäst? Bästa strategin på ett ”säljsamtal”?
•  Sälja eller vägleda?

3. AVSLUT
Exempel på ämnen som kan komma att diskuteras under temat “Avslut”:

•  Avslutstekniker
•  Hur jag bemöter invändningar
•  Win-Win: Hur skapar jag ett win-win förhållande med kunden?
•  Hur bygger jag ett förtroende hos min kund?
•  Vilka val ger jag kunden?
•  Bokning av tid? Vem styr tiden på dagen, du eller kunden?

4. MERFÖRSÄLJNING
Exempel på ämnen som kan komma att diskuteras under temat “Merförsäljning”:

•  Vilka produkter kan du sälja?
•  När säljer du enklast vidare till dina befintliga kunder?
•  Samverkan med andra PT/Coacher/Terapeuter med olika kompetens?
•  One-on-one, Duo, Small Group etc
•  Hur kan jag skapa en långvarigt relation med min kund

5. SKAPA LEADS
Exempel på ämnen som kan komma att diskuteras under temat “Skapa Leads”:

•  Vikten av att generera leads
•  Vart hittar jag nya kunder/leads?
•  Aktiviteter för att få nya kunder: vad gör jag?
•  Bästa bearbetningen av leads: hur gör jag?
•  Hur håller jag leads varma över tid?

SÄLJ CIRKELN (FÖR DIG SOM SÄLJARE/PT/RECEPTION)
Denna cirkel är just för dig som jobbar i receptionen eller med försäljning på en träningsanläggning. Vad är det som skapar ett fantastiskt ögonblick när personen mittemot plötsligt säger JA till något du sagt? Hur kan man på olika sätt arbeta med att ge kunderna det de vill ha? Vad är din roll i detta? Tillsammans med kollegor runt om i landet diskuterar vi det som är det berör kanske den viktigaste funktionen på en träningsanläggningen – du som möter kunden först och i vissa fall mest.
1. FÖRSTA MÖTET
Exempel på ämnen som kan komma att diskuteras under temat “Första Mötet”:

•  Hur möter jag en ny kund?
•  Vad står vi för? Vilket budskap ska jag förmedla?
•  Ska jag sälja över disk och vad passar bättre i ett möte?
•  Vad är min inställning till försäljning?
•  Hur förbereder jag mig bäst inför ett första möte?

2. INVÄNDNINGAR
Exempel på ämnen som kan komma att diskuteras under temat “Invändningar”:

•  Vad är invändningar?
•  Hur bemöter jag dem på bästa sätt?
•  Vilka invändningar är vanliga?
•  Hur kan jag och mina kollegor träna på att bemöta dessa?
•  Hur jag vänder en invändning till något positivt

3. AVSLUT
Exempel på ämnen som kan komma att diskuteras under temat “Avslut”:

•  Avslutstekniker
•  Hur jag bemöter invändningar
•  Win-Win: Hur skapar jag ett win-win förhållande med kunden?
•  Hur bygger jag ett förtroende hos min kund?
•  Vilka val ger jag kunden?
•  Bokning av tid? Vem styr tiden på dagen, du eller kunden?

4. HANTERA LEADS
Exempel på ämnen som kan komma att diskuteras under temat “Hantera Leads”:

•  Hur kan jag bearbeta olika leads?
•  System och metoder för att hantera leads
•  Varma och svala leads

•  Hur blir jag effektiv i mina samtal med ”svala kunder”?
•  Samtal för att boka in möten
•  Vad kan jag göra för att skapa Leads och nya medlemmar?

5. MERFÖRSÄLJNING
Exempel på ämnen som kan komma att diskuteras under temat “Merförsäljning”:

•  Hur kan jag skapa merförsäljning?
•  Vilka produkter ska jag sälja?
•  “Add ons”: vad är det?
•  Våga fråga!
•  Varför ska vi ”sälja mer” till våra medlemmar?
•  Kränga eller omsorgsförsäljning: vad är skillnaden?

PRIS

CIRKLAR
995
kr/mån

CIRKLAR förutsätter att du har ett BASmedlemskap.
Följande ingår:

•  Samtliga tre (3) CIRKLAR
•  Möjlighet till 30 träffar / år
•  En plats per CIRKEL

En plats är en inloggning till webbinariet. Ni kan så klart vara hur många ni vill, men då får ni samsas runt en skärm. 

INTRESSERAD?

Om du tycker det här låter intressant så får du gärna kontakta oss så kan vi berätta mer vad CIRKLAR skulle kunna innebära för ert gym! Ring oss, eller fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig!