Select Page

Genom ett samarbete mellan ESF (europeiska socialfonden), Trygghetsfonden och KlubbSveriges samarbetspartner StigFram finns nu utbildningar för hela er personalstyrka helt kostnadsfritt.

Utbildningarna körs digitalt i små grupper med läraren uppkopplad. Finns inga begränsningar på hur många medarbetare du kan skicka i nuläget. Det finns dock en tidsfaktor i detta då det totalt finns 75 miljoner kronor avsatt för detta och när pengarna är slut så är pengarna slut, först till kvarn alltså. Kravet är att du har kollektivavtal.

Dessa 3 utbildningar tror vi kan passa er utmärkt:

Kundservice och kundbemötande

En bra kurs för alla

I en digitaliserad värld ställs det nya krav på oss som servicegivare. Därför behöver vi lära oss att anpassa oss till det ”nya”. Under utbildningen tittar vi därför både på oss själva och vad vi behöver göra för att lyckas men också vem kunden är vilka olika behov den har. För att vara en riktigt bra servicegivare behöver jag förstå hur mitt eget agerande påverkar hela verksamheten både positivt och negativt. Därför tittar vi närmare på vår inställning till jobbet med hjälp av att förtydliga vilka förväntningar som finns på mig från omgivningen. Vi tittar även närmare på företagets värdegrund och sätter ord på vad den betyder just för oss.

 

  • Kundens entydiga inställning till service och kundvård i en digitaliserad värld.
  • Våra värderingar/visioner, vad betyder de för mig?
  • Varumärkets önskade position och hur vi når dit.
  • De mjuka värdenas betydelse.
  • Servicetrappan.
  • Det digitala kundvarvet, sömlöst.
  • Den personliga inställningen.
  • Jag representerar ett varumärke -vikten av att vara en bra förebild.
  • Samarbete över gränserna.
  • Delaktighet och motivation.
  • Gästpsykologi, hur vet jag vem kunden är? – Hur bemöter jag olika personligheter.
  • Effektiv kommunikation.
  • Hantera invändningar och missnöje i gästmötet.
  • Reklamationshantering i kundmötet.

 

Marknadsföring i sociala medier

Anmäl de som gillar och jobbar/bör jobba med sociala medier

Efter kursen ska deltagarna ha förståelse och kunskap om hur de kan använda sociala medier som verktyg för att utveckla sin affär, skapa kundlojalitet och öka sin försäljning.

  • Grunderna inom sociala medier.
  • Identifiera rätt mix av sociala medier för den egna verksamheten.
  • Vilka målgrupper använder vilka sociala medier och olika typer av användare.
  • Content Marketing – skapa innehåll som kunden tycker är relevant och värdeskapande.
  • Schemalägga och automatisera inlägg.
  • Spridningsstrategier.
  • Workshop – bygg en contentplan.
  • Annonsering på Facebook Business.
  • Influencer Marketing.

 

Träffa rätt i din digital marknadsföring

Anmäl de som gillar och jobbar/bör jobba med sociala medier.

Här skapar man sin egen digitala strategi och lägga grunden för sin egen verksamhets digitala marknadsföring.  efter kursens slut kommer deltagarna att förstå skillnaden mellan olika kanaler, ”touchpoints” och plattformar som används för digital marknadsföring.

  • Vad skiljer digital marknadsföring från analog marknadsföring?
  • SWOT – nulägesanalys ur ett mikro- och makroperspektiv.
  • Verktyg för omvärldsbevakning. Google Trends och Google Alerts.
  • Syfte och målsättningar.
  • Målgruppsanalys och kundresa.
  • Budskap.
  • Medier/kanaler/verktyg.
  • Workshop – skapa din digitala strategi och kampanj.
  • Implementering av den digitala strategin.
  • Uppföljning och utvärdering, ROI.
  • Digitala ”touchpoints” som kommer att beröras:
    – Webbsidan
    – SEO
    – Google Ads
    – Inbound Marketing och CRM

 

Även dessa två kurser finns:

Handelns digitala transformation

Den digitala kundresan

Så här anmäler du dig!

Information som behövs i ansökan:
• företagets organisationsnummer,
• företagets kontaktperson,
• facklig representant,
• personnummer, mobilnummer och mejladress till de anställda.

 

På länken finns info om alla utbildningar samt hur du ansöker för ert företag. Kör hårt!