Select Page

Marknadsföring för gym

Målgrupp: Den som ansvarar för samt den som arbetar med företagets marknadsföring

Det gäller att ständigt hänga med, att vara på tå, att vara först, att nå ut bäst, snyggast och smartast till sin målgrupp. Detta är vardagsprat i en marknadsförares värld. Men i dagens digitala samhälle är aldrig en marknadsförare ensamt ansvarig för dessa frågor. Alla i ett företag är marknadsförare och på ett eller annat sätt ansvariga för den kommunikation som kommer ur ett bolags olika kanaler.

I denna kurs kanaliserar vi begreppet marknadsföring och framför allt digital marknadsföring. För dig som är marknadsföringsansvarig på ert gym eller för dig som har ett intresse av hur er verksamhets uppfattas ur er kunds perspektiv värvas i denna kurs praktik och teori i högt tempo, där ett av huvudmålen blir att registrera och skapa kanaler. Vi skissar bland annat på strategier, definierar mål och bygger en genomförandeplan. Allt är hands on och skapat ur lönsamhetsperspektiv.

ANTAL DAGAR: 2

PRIS: 7900 SEK
per person

Följande plats: 50% rabatt

UTÖKAD KURSBESKRIVNING

KURSINNEHÅLL:

DAG 1: STRATEGI (kl 09.00 – 12.00)
•  Kundresan
•  Funnels och leadsgenerering (öka försäljningen)
•  Community management (ta hand om dina existerande kunder)
•  SEO och SEM (köpt och organisk trafik)
•  Så får du dina landningssidor att konvertera

Tid för egna praktiska övningar (kl 13.00 – 15.00)
1. Mappa upp er kundresa
2. Skapa en funnel för leadsgenerering
3. Gå igenom en landningssida

Wrap up: tid för frågor och svar (kl 16.00 – 17.00)

DAG 2: TAKTIK (kl 09.00 – 12.00)
•  Genomgång av Facebook Business Manager (Facebooks annonsplattform)
•  Målgruppsstyrning (så riktar du dina annonser rätt)
•  Olika typer av annonskampanjer på Facebook och Instagram
•  Budget
•  Så skapar du en bra annons (case och exempel)
•  Statistik och uppföljning

Tid för egna praktiska övningar (kl 13.00 – 15.00)
•  Skapa en annonskampanj som innehåller
– Budget
– Målgrupp(er)
– Placeringar ( t ex Instagram, Facebook, Instagram stories etc)
– Minst två olika annonser
•  Skapa ett uppföljningsdokument

Wrap up: tid för frågor och svar (kl 16.00 – 17.00)

KOMMANDE KURSER & ANMÄLAN

Anmälan sker genom via respektive kurs nedan.