KlubbSverige har sedan 2005 jobbat för ett aktivt Sverige och har sedan start vuxit stadigt i både medlemsantal och aktiviteter. Nu utökar man teamet och erbjudandet ytterligare genom att ta in Josefin Falck som Senior Content Manager och ansvarig för det nya affärsområdet som har till uppgift att genom datadriven och automatiserad kommunikation stärka träningsanläggningarnas digitala kundresa. Josefin kommer även aktivt arbeta med att utveckla och förstärka KlubbSveriges nya sälj- och marknadsföringskoncept BOOST.
”Med vår lansering av BOOST och vår satsning på datadriven kundkommunikation så är vi helt klart på väg in i en ny spännande fas med KlubbSverige. Men det ställer samtidigt nya krav på kompetens hos oss som leverantör. Vi gav oss ut på jakt efter en person med spetskompetens inom copy, ett genuint träningsintresse och en gedigen erfarenhet av automatiserad kundkommunikation. En tuff kravlista, men Josefin uppfyller alla kraven och mer därtill. Vi är superpeppade på att få Josefin som ny kollega och att tillsammans ta KlubbSverige och våra kunder med på denna nya resa”, menar Stefan Tingwall VD på KlubbSverige.
När det kommer till datadriven kommunikation ser man en stor potential att jobba med det på ett, för branschen, helt nytt sätt. Både tekniken och träningsindustrin utvecklas snabbt och här ser KlubbSverige en stor möjlighet att erbjuda nya tjänster för att gym på ett kostnadseffektivt och smart sätt ska kunna förbättra kundretention samt öka lojalitet och kundnöjdhet hos sina medlemmar.
Josefin Falck är PT:n som blev civilekonom och expert på digitala kundmöten. Efter att ha lett digitala marknadsföringssatsningar på en av landets största advokatbyråer blev hon 2018 headhuntad till Qliro, ett av Sveriges just nu snabbast växande fintechbolag, för att vara med och bygga upp den digitala kundresan. Hennes bakgrund från träningsbranschen i kombination med erfarenheten av individanpassad och automatiserad kommunikation gör henne perfekt för rollen hos KlubbSverige.
”Det ska bli väldigt kul att få vara med på KlubbSveriges resa och att tillsammans med våra medlemmar få bidra till ett aktivare och hälsosammare Sverige! Inte minst i dessa tider när vi blir påminda om hur viktigt det är att vi tar hand om vår hälsa. Att få vara en del av det här härliga teamet känns såklart fantastiskt och vi ser en stor potential i det nya affärsområdet”, säger Josefin.