Välj en sida

HEALTHY MANAGEMENT PROGRAMMET

FÖR DIG SOM VILL TA NÄSTA STEG

 

Healthy Management är ett affärsutbildningsprogram speciellt framtagen för dig som är ägare, chef eller beslutsfattare i träningsindustrin. Utbildningen innefattar allt från genomgång av er nuvarande affärsmodell, konkurrensanalys, ekonomiska och verksamhetsbaserad nyckeltal, ledarskap, sälj och service, marknadsföring samt fördjupning i hur ni kan få er personliga träning till ett ännu mer lönsamt verksamhetsområde. Programmet är framtaget av KlubbSverige. Kurserna levereras i samarbete med utbildningsföretaget StigFram samt experter inom branschen.

Du kommer under utbildningens gång träffa andra ägare och chefer som vill utveckla sin verksamhet och det kommer ges stor möjlighet att utbyta erfarenheter, diskutera i grupp och knyta många nya kontakter. Du kan välja att gå hela programmet eller välja enstaka kurser. Går du samtliga kurser i programmet blir du vid programmets slut ”Diplomerad Healthy Manager”.

Det faktum att vi idag verkar i en bransch med enorm potential lockar även till sig nya aktörer och nytt kapital och idag är träningsindustrin en extremt konkurrensutsatt bransch. Konkurrensen har bland annat lett till prispress och denna prispress har lett till minskad lönsamhet för många verksamheter. Vi vill råda bot på det! Stefan Tingwall

KlubbSverige

TITTA GÄRNA PÅ VÅRA FILMER FRÅN 
HEALTHY MANAGEMENT-PROGRAMMET OCH
HÖR VAD DELTAGARNA TYCKER SJÄLVA

VÅRA EXPERTER COACHAR DIG!

Vi är stolta över att ha samlat experter inom respektive område. Genom Healthy Management får du en fantastisk mix av olika relevanta kurser, individuell coachning från våra experter samt flertalet webinar där du har möjlighet att diskutera arbetsuppgifter och scenarion med dina kurskamrater tillika branschkollegor.

    Ladda ner en översikt för hela programmet eller läs mer nedan!

JOHAN NILSSON
Strategi & affärsplan

PETER ROSELL
Affärsmannaskap

KATARINA HUSS
Ledarskap

PEPPE EKMARK
Försäljning & Service

JONAS LISSJANIS
Personlig Träning

ANNA RÅSTRÖM
Marknadsföring

LÄS MER OM VÅRA FANTASTISKA COACHER OCH UTBILDARE!

AFFÄRSMANNASKAP FÖR GYM

PETER ROSELL

Oavsett om befattningen varit säljchef eller VD så har alltid ekonomin och försäljning och mötet med kunden legat Peter varmt om hjärtat, det är ju på dessa ställen som lönsamheten säkerställs.

Peter leder StigFrams utbildningar i inom ekonomi, affärsmannaskap och juridik.

LEDARSKAP FÖR GYM

KATARINA HUSS

Har de senaste 22 åren arbetat med kommunikation, personal- och projektledning samt som konsult inom ledarskap, kundservice och kommunikation.

STRATEGI & AFFÄRSMODELL FÖR GYM

JOHAN NILSSON

Johan har ett förflutet inom SATS-koncernen där han var ansvarig för SATS globala strategi. Aktiv träningsantreprenör som bland annat driver Barry’s Bootcamp i Sverige.

SÄLJANDE SERVICE FÖR GYM

 

PEPPE EKMARK

Peppe Ekmark är talare, författare och utbildare inom försäljning, ledarskap samt personlig utveckling. Hans föreläsningar och utbildningar handlar om hur man skapar resultat och framgång, både hos sig själv och hos företag, både i medgång och motgång.

Han har idag mer än 35 års erfarenhet inom sälj och ledarskap. Bl. a som säljare, säljchef och försäljningsdirektör inom Kinnevik-koncernen. Han har konkreta bevis på att det går att både leda och sälja på ett mer kärleksfullt sätt och att resultatet på sista raden visar att den inställningen skapar lönsamhet. Om och om igen.

Peppe har även startat över 10 olika företag genom åren. Många har blivit framgångsrika men några har han också misslyckats med. En erfarenhet som har berikat honom enormt och som han också gärna delar med sig av. Peppe har även mottagit ett flertal priser och fått utmärkelser för hans insatser.

PT BUSINESS

JONAS LISSJANIS

Jonas är utbildningschef på SAFE Education och har en tidigare bakgrund som grundare till Sportsclub Education, utbildningschef för Eleiko samt som Nordiskt PT-ansvarig för SATS.

MARKNADSFÖRING FÖR GYM

ANNA RÅSTRÖM

Hur kombinerar man engagerande innehåll, organisk och betald spridning, konverteringsoptimering och analys för att nå ett specifikt mål?

Det är vad jag ägnar den mesta av min tid åt att lista ut. 
Jag är en energisk kreatör och strukturerad analytiker i en och samma kropp. Min erfarenhet av copy, content management, sociala medier och ehandel (bland annat) har gett mig en bred kunskap kring hur man skapar kampanjer och kommunikation som skapar sälj.

1.

NULÄGESANALYS

FÖR ATT VETA VART DU SKA BEHÖVER DU VETA VAR DU ÄR!

Inför uppstart av programmet ska du få göra en sammanfattning av vart verksamheten står idag och vilka eventuella utmaningar du ser inom varje block. Detta dokument ligger sedan till grund för din personliga och din verksamhets resa genom programmet. Vid de olika blocken kommer vi sedan att blicka tillbaka på vad just du ser som framgångsfaktorer och utmaningar för att ge dig den utveckling som du och din verksamhet behöver.

En annan viktig del i nulägesanalysen är vad dina medlemmar tycker om din verksamhet,
därför tar vi även med din senaste kundundersökning du gjort.

 Från nuläge till framtid, det blir er nya resa.

2.

AFFÄRSMANNASKAP

ANTAL DAGAR: 2

Under två intensiva dagar belyser vi de viktigaste områden som i hög grad påverkar ditt företags välgång – med fokus på att driva lönsammare affärer.

Du får en övergripande förståelse för hur ekonomin och juridiken fungerar kring ditt företag. Vi belyser ekonomiska begrepp och sambandet mellan resultat- och balansräkning. Utbildningen ger insikt och förståelse för bolagets ekonomiska villkor genom att du själv får omsätta många av de olika delmomenten i praktiken.

3.

LEDARSKAP

ANTAL DAGAR: 4 (2 + 2)

En av dina viktigaste uppgifter som ledare är att driva en operativ verksamhet affärsmässigt och effektivt. Som ledare ska du också organisera, leda människor, sätta upp mål och se till att gruppen arbetar effektivt. I vissa fall måste du också hantera konflikter. Genom ett gott ledarskap kan du motivera, engagera och inspirera människor att prestera bättre och på så sätt nå de önskade resultaten. Att vara ledare är svår konst där omgivningen ställer höga krav på dig och din förmåga. Denna kurs hjälper dig att få ut maximalt av ditt ledarskap.

4.

SÄLJ & SERVICE

ANTAL DAGAR: 2

För att säljare ska utvecklas i riktning mot era mål så är säljledaren en viktig nyckelperson. Som säljledare ska du coacha, utveckla och följa upp att individerna lyckas med sitt säljarbete. Du vill locka fram motivation och engagemang. Du behöver också ha kunskap om försäljning är och hur man tränar säljare i att sätta mål och uppnå dem. Hur ska du som ledare tänka? Vad behöver du göra? Vilka verktyg behövs? Under denna kurs får du praktiska tips om vad du behöver tänka på för att lyckas som säljledare.

Du kommer lägga grunden till den allra bästa servicen och skapa en service och försäljningsinriktad kultur på din anläggning.

5.

STRATEGI & DIN AFFÄRSMODELL

ANTAL DAGAR: 2

Alla företag behöver ha en strategi för hur verksamheten ska ta sig framåt. Det finns många olika metoder och tillvägagångssätt för att sätta er verksamhet på rätt spår. Med rätt insikt bestämmer du morgondagen idag.

Under denna del lär dig grundläggande affärsstrategi, tar del av verkliga exempel från träningsbranschen och andra branscher, lär dig nya verktyg och modeller som stöd för strategiutveckling och utvecklar en strategiplan för din verksamhet för ökad konkurrenskraft.

Denna utbildning vänder sig i första hand till dig som på något sätt är involverad i att leda verksamheten och vill bygga på dina kunskaper i affärsplanering och strategiska verktyg och modeller. 

6.

PT BUSINESS

ANTAL DAGAR: 2

Kursledare är Jonas Lissjanis, en av branschens mest erfarna personer inom detta område. Denna utbildning kommer hjälpa dig till framgång i din roll som samordnare av personlig träning i din verksamhet.

Vi fördjupar oss i vilka nyckeltal som är viktiga för att ha en lönsam PT-verksamhet och går in på olika anställningsformer, lönemodeller och strategier kring dessa samt vad som är viktigt vid rekrytering.

Slutligen belyser vi även vikten av paketering, prissättning samt hur ni skapar rätt förutsättningar för att få en förbättrad försäljnig av Personlig Träning på er träningsanläggning.

7.

MARKNADSFÖRING

ANTAL DAGAR: 2

Att hänga med, vara på tå, vara först, nå ut bäst, snyggast och smartast till sin målgrupp är något som förväntas av dig som jobbar med marknadsföring. Men i dagens digitala samhälle är aldrig en marknadsförare ensamt ansvarig för dessa frågor. Alla i ett företag är marknadsförare och på ett eller annat sätt ansvariga för den kommunikation som kommer ur ett bolags olika kanaler.

I denna kurs kanaliserar vi begreppet marknadsföring och framför allt digital marknadsföring, där ett av huvudmålen blir att registrera och skapa kanaler. Vi skissar bland annat på strategier, definierar mål och bygger en genomförandeplan. Allt är hands on och skapat ur lönsamhetsperspektiv.

HEALTHY
MANAGEMENT
PROGRAMMET

4900
kr/mån

• Samtliga HM-kurser (värde 63400 kr)

• Coachning & uppföljning (värde 15000 kr)

• Pris på följande programplats: 1495 kr/mån (max 2 st) 
För fler platser fråga efter offert.

• 40% rabatt på samtliga kurser inom Akademin

 

VILL DU VETA MER OM HEALTHY MANAGEMENT?