Jan Jacobsson

Kursledare

Jan Jacobsson
Telefon
0708-22 72 33
E-post
jan.jacobsson@stigfram.se

Datum

Nov 21 2018 - Nov 22 2018

Tid

10:00 - 17:00

Kostnad

7 900SEK

Healthy Management: SÄLJ & SERVICE

En två dagarsutbildning för dig som säljledare, ägare men även för din personal, receptionister och andra som möter era medlemmar.

För att säljare ska utvecklas i riktning mot era mål så är säljledaren en viktig nyckelperson. Säljledaren ska coacha, utveckla och följa upp att individerna lyckas med sitt säljarbete. Du vill locka fram motivation och engagemang. Du behöver också ha kunskap om försäljning är och hur man tränar säljare i att sätta mål och uppnå dem. Hur ska du som ledare tänka? Vad behöver du göra? Vilka verktyg behövs? Här får du praktiska tips om vad du behöver tänka på för att lyckas som säljledare.

Medarbetarna är ansiktet utåt och möter dagligen er medlem. Deras roll i mötet är av största vikt för medlemmens upplevelse hos just ert gym. Genom grundläggande kundpsykologi lär vi oss att behandla varje kund/medlem utifrån deras kommunikationsstil.

Dina medarbetare kommer samtidigt att få träna på att skapa behov för er medlem. Detta gör vi genom att lyssna på medlemmen för att sedan sälja en idé, möjlighet eller lösning. Den riktiga nyckeln till framgång är den så viktiga omsorgsförsäljningen. Att utan att ”pracka på” er medlem extra produkter/tjänster gäller det att med hjälp av olika tilläggsprodukter (add ons) göra medlemmen ännu mer nöjd.

Med gemensam grundsyn på försäljning och era respektive specialkunskaper inom försäljning kommer ni att vara rustade för att öka er försäljning och nå nya mål med er verksamhet. Gäller både dig som ägare, säljledare och all din personal som genomgår utbildningen.

KURSINNEHÅLL

DAG 1
  Kundpsykologi
  Bli mästerlig på service
  Den personliga inställningen
  Service som konkurrensmedel
  Kommunikation
  Säljtrappan del 1:
 + Första intrycket
 + Var proaktiv
 + Förstå medlemmen
 + Öppna frågor

ANMÄLAN: