Välj en sida

Datum

mar 14 2019 - mar 15 2019

Tid

10:00 - 17:00

Kostnad

7 900SEK

MARKNADSFÖRING FÖR GYM

[Ingår för dig som går Healthy Management-programmet]

Det gäller att ständigt hänga med, att vara på tå, att vara först, att nå ut bäst, snyggast och smartast till sin målgrupp. Detta är vardagsprat i en marknadsförares värld. Men i dagens digitala samhälle är aldrig en marknadsförare ensamt ansvarig för dessa frågor. Alla i ett företag är marknadsförare och på ett eller annat sätt ansvariga för den kommunikation som kommer ur ett bolags olika kanaler.

I denna kurs kanaliserar vi begreppet marknadsföring och framför allt digital marknadsföring. För dig som är marknadsföringsansvarig på ert gym eller för dig som har ett intresse av hur er verksamhets uppfattas ur er kunds perspektiv värvas i denna kurs praktik och teori i högt tempo, där ett av huvudmålen blir att registrera och skapa kanaler. Vi skissar bland annat på strategier, definierar mål och bygger en genomförandeplan. Allt är hands on och skapat ur lönsamhetsperspektiv.

KURSINNEHÅLL:

Dag 1
•  Översikt digital marknadsföring – det digitala landskapet
•  Kanalstrategi – köpta, förtjänade och egna medier
•  Vad är en kundresa och en marketing funnel?
•  Mål och KPI:er – bryt ner era mål och gör dem mätbara
•  Mätning och uppföljning – så mäter ni framgång digitalt
•  Förstå kundens behov – skapa innehåll som kunden älskar
•  Positionering och målgrupper – nå målgruppen i rätt kanal

Dag 2
•  Målgruppsanalys och konkurrentanalys – hur blir ni bättre än konkurrenterna?
•  Hur funkar algoritmerna? Stick ut i flödet genom att förstå vad algoritmerna premierar
•  Influencer marketing och user generated content – jobba med ambassadörer
•  Case och Best Practise – hur gör andra i branschen?
•  Strukturera upp arbetet – så bygger man en contentplan
•  Spridningsstrategier – organisk vs köpt räckvidd
•  Annonsering i sociala medier – genomgång av Facebook Business manager

 

För dig som går Healthy Management-programmet: COACHNING & UPPFÖLJNING
Uppföljning på förgående kurstillfällen där vi diskuterar vad som skett i praktiken sedan sist. Vi blickar framåt och utvecklar tillsammans nya mål med hjälp av de strategier vi gått igenom. Uppföljning även på marknadsaktiviteter som gjorts. Detta block inkluderar även digital workshop där du ges möjlighet att bolla tankar med andra kursdeltagare.

FÖR ANMÄLAN: KLICKA HÄR!