Välj en sida
Stig Fram: Anna Råström

Kursledare

Stig Fram: Anna Råström
Telefon
0708208877
E-post
stefan@klubbsverige.se
Webbplats
http://www.stigfram.se

Plats

info kommer inom kort
Stockholm

Datum

apr 14 2020 - apr 15 2020

Tid

10:00 - 17:00

Kostnad

7 900SEK

MARKNADSFÖRING FÖR GYM

[Ingår för dig som går Healthy Management-programmet]

Det gäller att ständigt hänga med, att vara på tå, att vara först, att nå ut bäst, snyggast och smartast till sin målgrupp. Detta är vardagsprat i en marknadsförares värld. Men i dagens digitala samhälle är aldrig en marknadsförare ensamt ansvarig för dessa frågor. Alla i ett företag är marknadsförare och på ett eller annat sätt ansvariga för den kommunikation som kommer ur ett bolags olika kanaler.

I denna kurs kanaliserar vi begreppet marknadsföring och framför allt digital marknadsföring. För dig som är marknadsföringsansvarig på ert gym eller för dig som har ett intresse av hur er verksamhets uppfattas ur er kunds perspektiv värvas i denna kurs praktik och teori i högt tempo, där ett av huvudmålen blir att registrera och skapa kanaler. Vi skissar bland annat på strategier, definierar mål och bygger en genomförandeplan. Allt är hands on och skapat ur lönsamhetsperspektiv.

KURSINNEHÅLL:

DAG 1
•  Översikt digital marknadsföring – det digitala landskapet
•  Kanalstrategi – köpta, förtjänade och egna medier
•  Vad är en kundresa och en marketing funnel?
•  Mål och KPI:er – bryt ner era mål och gör dem mätbara
•  Mätning och uppföljning – så mäter ni framgång digitalt
•  Förstå kundens behov – skapa innehåll som kunden älskar
•  Positionering och målgrupper – nå målgruppen i rätt kanal

DAG 2
•  Målgruppsanalys och konkurrentanalys – hur blir ni bättre än konkurrenterna?
•  Hur funkar algoritmerna? Stick ut i flödet genom att förstå vad algoritmerna premierar
•  Influencer marketing och user generated content – jobba med ambassadörer
•  Case och Best Practise – hur gör andra i branschen?
•  Strukturera upp arbetet – så bygger man en contentplan
•  Spridningsstrategier – organisk vs köpt räckvidd
•  Annonsering i sociala medier – genomgång av Facebook Business manager

FÖR ANMÄLAN: KLICKA HÄR!