Välj en sida

HEALTHY MANAGEMENT PROGRAMMET

FÖR DIG SOM VILL TA NÄSTA STEG

 

Healthy Management är ett affärsutbildningsprogram speciellt framtagen för dig som är ägare, chef eller beslutsfattare i träningsindustrin. Utbildningen innefattar allt från genomgång av er nuvarande affärsmodell, konkurrensanalys, ekonomiska och verksamhetsbaserad nyckeltal, ledarskap, sälj och service, marknadsföring samt fördjupning i hur ni kan få er personliga träning till ett ännu mer lönsamt verksamhetsområde. Programmet är framtaget av KlubbSverige. Kurserna levereras i samarbete med utbildningsföretaget StigFram samt experter inom branschen.

Du kommer under utbildningens gång träffa andra ägare och chefer som vill utveckla sin verksamhet och det kommer ges stor möjlighet att utbyta erfarenheter, diskutera i grupp och knyta många nya kontakter. Du kan välja att gå hela programmet eller välja enstaka kurser. Går du samtliga kurser i programmet blir du vid programmets slut ”Diplomerad Healthy Manager”.

Det faktum att vi idag verkar i en bransch med enorm potential lockar även till sig nya aktörer och nytt kapital och idag är träningsindustrin en extremt konkurrensutsatt bransch. Konkurrensen har bland annat lett till prispress och denna prispress har lett till minskad lönsamhet för många verksamheter. Vi vill råda bot på det! Stefan Tingwall

KlubbSverige

TITTA GÄRNA PÅ VÅRA FILMER FRÅN 
HEALTHY MANAGEMENT-PROGRAMMET OCH
HÖR VAD DELTAGARNA TYCKER SJÄLVA

VÅRA EXPERTER COACHAR DIG!

Vi är stolta över att ha samlat experter inom respektive område. Genom Healthy Management får du en fantastisk mix av olika relevanta kurser, individuell coachning från våra experter samt flertalet webinar där du har möjlighet att diskutera arbetsuppgifter och scenarion med dina kurskamrater tillika branschkollegor.

    Ladda ner en översikt för hela programmet eller läs mer nedan!

JOHAN NILSSON
Strategi & affärsplan

PETER ROSELL
Affärsmannaskap

KATARINA HUSS
Ledarskap

ANNA RÅSTRÖM
Marknadsföring

JONAS LISSJANIS
Personlig Träning

LÄS MER OM VÅRA FANTASTISKA COACHER OCH UTBILDARE!

AFFÄRSMANNASKAP FÖR GYM

PETER ROSELL

Oavsett om befattningen varit säljchef eller VD så har alltid ekonomin och försäljning och mötet med kunden legat Peter varmt om hjärtat, det är ju på dessa ställen som lönsamheten säkerställs.

Peter leder StigFrams utbildningar i inom ekonomi, affärsmannaskap och juridik.

LEDARSKAP FÖR GYM

KATARINA HUSS

Har de senaste 22 åren arbetat med kommunikation, personal- och projektledning samt som konsult inom ledarskap, kundservice och kommunikation.

STRATEGI & AFFÄRSMODELL FÖR GYM

JOHAN NILSSON

Johan har ett förflutet inom SATS-koncernen där han var ansvarig för SATS globala strategi. Aktiv träningsantreprenör som bland annat driver Barry’s Bootcamp i Sverige.

SÄLJANDE SERVICE FÖR GYM

JAN JACOBSSON

Har i hela sitt yrkesliv arbetat med service, försäljning och ledarskap inom en rad olika branscher, bland annat som regionschef på SATS. Han hjälper också småföretag med att strukturera om deras verksamhet för att få den mer lönsam. 

PT BUSINESS

JONAS LISSJANIS

Jonas är utbildningschef på SAFE Education och har en tidigare bakgrund som grundare till Sportsclub Education, utbildningschef för Eleiko samt som Nordiskt PT-ansvarig för SATS.

MARKNADSFÖRING FÖR GYM

ANNA RÅSTRÖM

Hur kombinerar man engagerande innehåll, organisk och betald spridning, konverteringsoptimering och analys för att nå ett specifikt mål?

Det är vad jag ägnar den mesta av min tid åt att lista ut. 
Jag är en energisk kreatör och strukturerad analytiker i en och samma kropp. Min erfarenhet av copy, content management, sociala medier och ehandel (bland annat) har gett mig en bred kunskap kring hur man skapar kampanjer och kommunikation som skapar sälj.

1.

NULÄGESANALYS

FÖR ATT VETA VART DU SKA BEHÖVER DU VETA VAR DU ÄR!

Inför uppstart av programmet ska du få göra en sammanfattning av vart verksamheten står idag och vilka eventuella utmaningar du ser inom varje block. Detta dokument ligger sedan till grund för din personliga och din verksamhets resa genom programmet. Vid de olika blocken kommer vi sedan att blicka tillbaka på vad just du ser som framgångsfaktorer och utmaningar för att ge dig den utveckling som du och din verksamhet behöver.

En annan viktig del i nulägesanalysen är vad dina medlemmar tycker om din verksamhet,
därför tar vi även med din senaste kundundersökning du gjort.

 Från nuläge till framtid, det blir er nya resa.

2.

AFFÄRSMANNASKAP

ANTAL DAGAR: 2

Under två intensiva dagar belyser vi de viktigaste områden som i hög grad påverkar ditt företags välgång – med fokus på att driva lönsammare affärer.

Du får en övergripande förståelse för hur ekonomin och juridiken fungerar kring ditt företag. Vi belyser ekonomiska begrepp och sambandet mellan resultat- och balansräkning. Utbildningen ger insikt och förståelse för bolagets ekonomiska villkor genom att du själv får omsätta många av de olika delmomenten i praktiken.

3.

LEDARSKAP

ANTAL DAGAR: 2 + 2

En av dina viktigaste uppgifter som ledare är att driva en operativ verksamhet affärsmässigt och effektivt. Som ledare ska du också organisera, leda människor, sätta upp mål och se till att gruppen arbetar effektivt. I vissa fall måste du också hantera konflikter. Genom ett gott ledarskap kan du motivera, engagera och inspirera människor att prestera bättre och på så sätt nå de önskade resultaten. Att vara ledare är svår konst där omgivningen ställer höga krav på dig och din förmåga. Denna kurs hjälper dig att få ut maximalt av ditt ledarskap.

4.

SÄLJ & SERVICE

ANTAL DAGAR: 2

Du är ansiktet utåt och möter dagligen er medlem. Det är du som levererar det, för kunden, så viktiga första intrycket. Detta är en grym utbildning för dig som arbetar i receptionen eller som har regelbunden kontakt med era medlemmar.

Du kommer stärker dina kunskaper om de mjuka värdenas betydelse i mötet med kunden. Vi kommer behandla vikten av den personliga inställningen, motivation, internt samarbete, delaktighet och ansvar.

Du kommer även få lära dig om merförsäljning och hur vi med rätt frågor kan förstå kunden behov ännu bättre, vilket leder till den viktiga omsorgsförsäljningen.

5.

SUPERSERVICE

DISTANS / DIGITAL KURS

Efter kursen ”Sälj & Service” har ni möjlighet att fortsätta ert arbete på hemmaplan. Med vårt unika verktyg guidar vi er till att bli en träningsanläggning med Superservice! Det är en utbildning där du som ledare eller personalansvarig lär dig skapa en säljande och framgångsrik kultur på din anläggning. Få samtliga i personalgruppen att förstå värdet av god service och skapa en ännu mer positiv upplevelse för dina medlemmar.

Till din hjälp som ledare får du filmer innehållande de olika stegen i säljtrappan. Du får tydliga instruktioner för hur du ska kunna coacha och leda er personal genom de olika stegen, vilket inkluderar talmanus och konkreta övningar för att ni på ett effektivt sätt ska kunna förankra arbetssättet i er organisation.

SuperService ingår ej i priset och är en valfri tilläggskurs.

 

 

6.

PT BUSINESS

ANTAL DAGAR: 2 + 2

Kursledare är Jonas Lissjanis, en av branschens mest erfarna personer inom detta område. Denna utbildning kommer hjälpa dig till framgång i din roll som samordnare av personlig träning i din verksamhet.

Under de två första dagarna är fördjupar vi oss i vilka nyckeltal som är viktiga för att ha en lönsam PT-verksamhet. Vi går även in på olika anställningsformer, lönemodeller och strategier kring dessa, vad som är viktigt vid rekrytering och hur du håller effektiva möten med dina PTs.

Under de vå avslutande dagarna skiftar vi fokus och bl a belyser vikten av paketering, prissättning samt går igenom hur ni skapar rätt förutsättningar för att få en förbättrad försäljnig av Personlig Träning på er träningsanläggning.

7.

MARKNADSFÖRING

ANTAL DAGAR: 2

Att hänga med, vara på tå, vara först, nå ut bäst, snyggast och smartast till sin målgrupp är något som förväntas av dig som jobbar med marknadsföring. Men i dagens digitala samhälle är aldrig en marknadsförare ensamt ansvarig för dessa frågor. Alla i ett företag är marknadsförare och på ett eller annat sätt ansvariga för den kommunikation som kommer ur ett bolags olika kanaler.

I denna kurs kanaliserar vi begreppet marknadsföring och framför allt digital marknadsföring, där ett av huvudmålen blir att registrera och skapa kanaler. Vi skissar bland annat på strategier, definierar mål och bygger en genomförandeplan. Allt är hands on och skapat ur lönsamhetsperspektiv.

HEALTHY
MANAGEMENT
PROGRAMMET

4900
kr/mån

• Samtliga HM-kurser (värde 63400 kr)

• Coachning & uppföljning (värde 15000 kr)

• Pris på följande plats: 1495 kr/mån

• 40% rabatt på samtliga kurser

 

VILL DU VETA MER OM HEALTHY MANAGEMENT?